nabíječka bosch c1
Autor: Vít Matějíček (
vit.matejicek Zavináč seznam Tečka cz)
Vloženo: 04.10.2016, 17:56
Dobrý den.
Pořídil jsem si nabíječku baterií bosch C1. Máte prosím zkušenosti s touto nabíječkou?
Chtěl jsem si nabít na plnou kapacitu baterii 12V-90Ah, kterou jsem vyndal z karavanu, abych ji mohl na nějaký čas odstavit. Při nabíjení na nabíječce neustále svítí kontrolka "CHARGING" (nabíjení). Po úspěšném nabití se má ale dle návodu rozsvítit kontrolka "FULL". Přístroj je vybaven režimem udržovacího nabíjení, který se zapíná automaticky po úspěšném nabití a při kterém má svítit také kontrolka "CHARGING". Jak poznám, že baterie je nabitá a už je zapnutý režim udržovacího nabíjení?? Po 2 dnech neustálého nabíjení se kontrolka FULL nerozsvítila (alespoň jsem si toho nevšiml) a stále svítí jen kontrolka "CHARGING". Baterie by měla být už ale dávno nabitá, protože byla skoro plná. V popisu dílů nabíječky v návodu je napsáno, že kontrolka FULL při udržovacím nabíjení bliká, ale v podrobném popisu dále už je jen napsáno, že svítí jen kontrolka CHARGING, tak nevím, kde je chyba. Děkuji za odpověď.
Odpovědět
RE: nabíječka bosch c1
Autor: Oto Stojánek (
otos Zavináč otos Tečka cz)
Vloženo: 04.10.2016, 18:31
Dobrý den
Mělo by to být po nabití rosvíceno Full. Může to trvat i dlouho, záleží zda baterie nemá stále nějaký odběr.
Nabíječku na toto odzkouším a dám vědět.
Dobré také změřit voltmetrem a uvydí se napětí.
Odpovědět
RE: RE: nabíječka bosch c1
Autor: Vít Matějíček (
vit.matejicek Zavináč seznam Tečka cz)
Vloženo: 05.10.2016, 20:01
Děkuji za odpověď.
Nabíječku jsem zatím raději odpojil, kdyby náhodou byla vadná. Protože nemám voltmetr, počkám až to vyzkoušíte.
Odpovědět
RE: nabíječka bosch c1
Autor: Lada46 (
appl.l Zavináč seznam Tečka cz)
Vloženo: 23.03.2017, 17:17
Přesunuji sem příspěvek omylem vložený k C3:
Nabíječku BOSCH C1 mám. Mohu potvrdit, že po řádném nabití nic nebliká, ale zhasne CHARGING a trvale svítí FULL. Ale až za dlouho, minimálně po 24hodinovém nabíjení. Není mi ale jasné, jak se pozná, že nabíječka pracuje dobře. Mám voltmetr, vidím, že napětí opravdu pilovitě kolísá, jak má - pozvolna stoupá, pak rychle klesne,pak znova pozvolna stoupá atd., ale 14,7 V nedosáhne; při FULL nabití voltmetr ukazoval jen asi 13,5 V. Při normálním provozu při běhu motoru ukazuje voltmetr 14,2 - 14,4 V. Takže se ptám: je dosaženo napětí 14,7 V (nebo aspoň 14,4)i u starších baterií (moje má 7 let, je Ca SILVER - originál z FORD FOCUS r.v. 2010)?
Odpovědět
Udrzovaci proud
Autor: p. David
Vloženo: 07.03.2017, 15:26
Dobry den. Mam stejny problem. Po dobiti sviti kontrolka full,ale nedojde k prepnuti na udrzovaci proud. Vite prosim nekdo,kde by mohl byt problem? Dekuji za odpoved.
Odpovědět
RE: Udrzovaci proud
Autor: Lada46 (
appl.l Zavináč seznam Tečka cz)
Vloženo: 23.03.2017, 17:08
Po nabití (svítila kontrolka FULL) mi ukazoval voltmetr asi 13,5 V, což znamená, že malý nabíjecí proud do baterie teče. Po odpojení nabíječky napětí hned kleslo, po chvíli na cca 12,5 V a tam už zůstalo. Baterie je Ca Ca SILVER, ale 7 let stará.
Odpovědět
RE: RE: Udrzovaci proud
Autor: lada46 (
appl.l Zavináč seznam Tečka cz)
Vloženo: 23.03.2017, 17:13
Pokračování: Nabíjení opravdu dlouho trvá. Poprvé jsem nabíjel baterii na začátku zimy asi 36 hodin do rozsvícení FULL, a to byla baterie jen s kapacitou 43 Ah a pořád ještě dobře startující (i když moc nabitá nebyla, když dávala po ránu napětí 12,1 V...)
Odpovědět
Nabiti uplne vybite baterie
Autor: Poldik (
dorka Zavináč volny Tečka cz)
Vloženo: 30.03.2018, 15:44
Dobry den
chci se zeptat zda tato nabijecka umi dobit uplne vybite baterie?
dekuji Poldik
Odpovědět
RE: Nabiti uplne vybite baterie
Autor: Lada1946 (
appl.l Zavináč seznam Tečka cz)
Vloženo: 12.12.2018, 12:15
Než jsem starou baterii odvezl k likvidaci, tak jsem ji zkusil vybít přes žárovku. Když jsem k ní pak přišel, měla jen cca 6 V místo 12. Nabíječka po připojení pracovala správně, napřed zvolila pilovitý průběh napětí k oživení baterie a pak přešla na normální režim dobíjení.
Neodpojenou baterii (od instalace auta) nabijete do maxima cca 13,5 V, ale když ji odpojíte (stačí záporný pól), tak nabíjí až do 14,7 V. Ale musíte pak všechno zase nastavit znova (rádio, okna atd.).
Odpovědět
Nabíječka C1
Autor: Milan (
22022006 Zavináč seznam Tečka cz)
Vloženo: 03.02.2019, 10:36
Dobrý den, zakoupil jsem nabíječku Bosch C 1, připojil k baterii a zvolil jsem nabíjení a asi po půl hodině se rozsvítilo Full. Tak jsem ještě asi 1 hoďku čekal jestli se přepne do udržovacího nabíjení, a nic. Chtěl jsem se zeptat za jakou dobu to má po úplném nabití přepnout na to udržovací nabíjení. DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ A JSEM S POZDRAVEM MILAN
Odpovědět
nabíječka Bosch c1
Autor: Tomáš Fojtík (
atf.autodoprava Zavináč email Tečka cz)
Vloženo: 29.03.2020, 10:10
Dobrý den,
vyndal jsem po půl roce baterku z auta a připojil ji na nabíjení doma a pořád svítí Standby a tlačítko Mode nejde přepnout na Charging.
Mohu se tedy zeptat kde je problém? Děkuji
Odpovědět
Porad jenom standby mode
Autor: Michal (
repa25 Zavináč gmail Tečka com)
Vloženo: 17.08.2020, 13:42
Dobry den, mam nabijacku Bosch C1. Baterku z auta mam uplne vybitu, ale po pripojeni stale svieti len standby mode a neviem prepnut na rezim charging. Viete mi niekto poradit co s tym?
Odpovědět
RE: Porad jenom standby mode
Autor: Oto Stojanek (
otos Zavináč otos Tečka cz)
Vloženo: 17.08.2020, 17:11
Dobrý den.
Pokud je baterie hluboce vybitá, tak nabíječka nezačne nabíjet, jelikož baterii nevidí. A nebo je vadný přepínač. Nabíječku zkuste a jiné funkční baterii. Pokud půjde přepínat, tak je problém na napětí baterie. Pokud ani u ní nebude přepínat, tak bude vada na nabíječce.
Odpovědět
Nabíječka BOSCH C1
Autor: trabis
Vloženo: 16.01.2021, 18:21
Přidám zkušenosti, mám ji 4 roky a po funkční stránce je c1 super, ale její signalizace je nesmysl. Dobíjel jsem už lecos. Ten návod už tehdy kecal, a jsem elektrikář a tak jsem měřil...
-Návod je buď chybně přeložený nebo blbě z jiného kusu opsaný -C1 nikdy nebliká, jak je v návodu, nebo máme všichni vadové kusy:D
- i signalizace/popis na přístroji je zavádějící a nejasný
1. STANDBY-by vypnuto ..do tohoto režimu se uvede i po pár vteřinách automaticky po zapnutí na "charge" pokud nemá kontakt nebo naopak má přímý zkrat. (totálně vybitá baterie, nebo velký odběr pro zapnuté zapalování apod.) Ale do standby spadne až po prvním pulzu.. tedy pokud víte že to je jen mrtvá baterie, někdy stačí to zkusit zapnout třeba 10x .. těmi deseti pulzy se dostanete s baterií dočasně nad 5 V a na 11x už režim charge nebo full zůstane.
2. CHARGE svítí - bežné konstantní nabíjení při cca 14V, svítí JEN když zahájíte nabíjení, když má baterie nad 10,5V a pod 13,5V.
3. FULL svítí - toto označení může znamená tyto 2 situace kdy a je intuitivní a právě varianta b) je matoucí:
a)plné nabití nad cca 13,5V, čas záleží na baterii, reálně je však baterie nabitá k používaní po pár hodinách .. nabíjecí proud je jen 3,5A (což je pro baterie jen dobře), ale elektronika asi čeká, až se nabití "ustálí" (někdy je to po pár hodinách, časteji tak po 24-48hod, a unavených baterií na hraně životnosti se to nepřepně z charge na full nikdy). Automaticky je sepnut režim udržovacím napětí plné baterie - pulzy udržují baterii kolem 14,5V -můžete ji tak nechat připojenou celou zimu. oproti návodu jen svítí FULL!!
b)FULL svítí i při zahájení nabíjení, když má baterie mezi 5 a 10,5V ... sice svítí nepochopitelně full, ale nabíječka dává tak po 3 vteřinách pulzy o cca 17V a dostane tak baterii k 10,5v... pak přejde sama na standartní konstantní nabíjení jako u CHARGE, a pak na udržovací režim, ale CELOU DOBU svítí jen FULL... signalizaci prostě nepřepne.
Tedy jak vidíte, jen při STANDBY je nabíječka neaktivní. Při FULL je vždy aktivní a běží jeden ze tří po sobě jdoucích režimů mezi kterými si vybere sama (bohužel i včetně toho, který jindy signalizuje jako CHARGE...) a CHARGE uvidíte jen, když začnete nabíjet lehce vybitou baterii, nebo což je na druhou stranu nejčastější aplikace.
Odpovědět
RE: Nabíječka BOSCH C1
Autor: Vojta (
vojtech.draxl Zavináč gmail Tečka com)
Vloženo: 16.09.2021, 08:30
@Trabis Díky za sepsání zkušeností se signalizací nabíječky.
Můžu potvrdit, že bez voltmetr má člověk fakt pocit, že se nic neděje. To svícení kontrolky FULL když zvedá napětí od těch 4,5v do 10,5 je fakt děsná blbost, ale bohužel to tak je. Jeden musí mít fakt důvěru , že se něco děje a ideálně ten voltmetr s sebou...
Odpovědět
Bosch C1 - rychle blikají všechny diody
Autor: David (
davidur Zavináč email Tečka cz)
Vloženo: 09.02.2021, 16:33
Prosím o radu. Nabíjím baterii která normálně startuje. Pokud přepnu Standby mód na Charging, Charging svítí asi jednu vteřinu a pak se rychle rozblikají všechny čtyři diody naráz. Už to trvá cca 7 hod. Jedná se o impulzní nabíjení nebo nějakou chybu? Díky všem za odpověď..
Odpovědět
Vložit nový komentář